I hopp om solsken

När jag väl var hemma så slängde jag ner halva min garderob i ett ex antal väskor/kassar. Av denna halva garderob använde jag nog cirka 5 plagg under helgen. Men jag måste alltid ha med mig så mycket som möjligt, om det blir ett väder som inte är förutspått, eller om jag måste vara extra fin, eller extra ful.
Jag trodde friskt på att metrologerna hade skojat med hela Sveriges befolkning när de utlovade regn över midsommar helgen. "Haha!", tänkte jag och slängde med shorts och annat lätt klätt. Men ack så fel jag hade

Midsommarafton var mycket lugn till början. Himlen hade öppnat sig och det vräkte ned regn. Jag, mamma, pappa o Charlotte knallade iväg till midsommarstången, dansade smågrodorna, blev dyngblöta. Ingen större hit, men roligt var det!
Resten av dagen var det mest konversationer med Mlakars, och friskt gick det till!

Lördag, hemfärd. Väl hemma kommer jag ihåg att broder lånat boendet för att ha en smärre fest dagen innan. Spya på badrummet, kapsyler, stearin och annat trevligt på altanen och utspilld öl lite här och var. Nej - det var inte trevligt.
Sedan åkte jag och Johanna o kidnappade Line, som var helgens födelsedagsbarn. Vi for iväg med henne till Mathias pappa där vi överraskade med sång. Mycket trevligt!
Efter ett tag upptäckte vi att himlen var blå, och alla blev skit glada.
Intrig mellan mig och Fredrik, hemfärd, blev sams igen.

Söndag. Jönssonligan-tittande, bokläsande och ett stort behov av att gå och köpa glass. Men finns det någon jag kan gå och köpa glass med då? Neeejdå.
Pjufth.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--