Storstädande

Idag så blev det på något konstigt vis en städ-dag.
Det började med att jag skulle plocka in frukosten i kyl, skafferi och diskmaskin. Mamma och pappa hade precis åkt iväg ut till skogen för att plocka svamp, och då tänkte jag att jag skulle röja upp lite i köket så att de skulle bli glatt överraskade när de kom hem igen. Småstädandet artade sig till storstädande.
Sedan tog jag och syster tag i garderoben i hallen och rensade undan massa gamla kläder och skor.
Då kom mamma och pappa hem och dom blev glada.

  
Vi diskuterade lite om vi skulle slänga mössan. Jag och Charlotte skrek att den skulle ner i papperskorgen. Mamma ville ha kvar den. Barnen vann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--