Kritik mot artikel

Jag är en människa som inte är så där överdrivet duktig på att ta emot kritik. Jag bereder mig i försvarsställning och ger ett motargument till allt som någon säger att jag gjort fel.
Därför blev det en diskussion nyss på min svenska b lektion.

Vi håller på o förbereder oss inför nationellaprov och får därmed skriva lite texter som träning. Den första texten mailades in i måndags, och idag skulle vi gå igenom den. Jag hade skrivit en artikel som handlade om hur världen skulle kunna vara bättre, och skulle dra paralleler till Martin Luther Kings tal.
Kristina (läraren): Jag har bedömt väldigt hårt...
& när kritik efter kritik ramlade ner på min artikel blev jag sur. Jag försvarade mitt stackars hjärtebarn som jag faktiskt ägnade en hel timme åt.
Så nu är jag sur, för resten av dagen.

(speciellt då min fallenhet i skolan alltid har varit att just skriva)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--