Hur vet Rakel skillnad på damm och damm?

När vi ändå är inne på mobiltelefoner och Abba...

Jag funderade på den här "nya sms tjänsten" som finns tillgänglig runtom i Sverigeland. Om du funderar över någonting så kan du skriva det ordet (ordet, inte en fråga!) till Rakel och så vips så svarar dom på det. (En oerhört "ny" tjänst, 118118 och 118800 har ju inte alls haft tjänsten skitlänge nu..)

Då funderade jag på om man nu skriver Abba, så kanske man får en jäkla massa svar om bandet Abba. Men sedan finns det ju även ett företag som gör en massa fiskprodukter och dylikt som också heter Abba, tänk om det är de man är intresserade o veta om!
Vad händer när man skriver "damm" ? Får man svar på vad dammråttor under sängen är då, eller om vad en damm där ankorna plaskar runt i är?

Nej, jag måste erkänna mig mycket skeptisk till Rakel.

(måste nämna att jag inte har använt mig av tjänsten, så jag vet egentligen inte hur det funkar. har någon det så är ni varmt välkomna att kommentera och berätta hur det egentligen går till!)


Kommentarer
Postat av: Marie

Åh, du har äntligen börjat skriva igen :)

2009-10-14 @ 21:25:36
URL: http://livetsomenjonson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--