Franska = som grekiska

En konstig skoldag. Det första riktiga skoldagen.

Idag var jag grymt skrattig. Kunde nästan inte sluta skratta. Fast det ändrades drastiskt så fort det var dags för franska. Jag tycker att det franska spårket är gudomligt vackert och jag skulle jätte gärna vilja lära mig det. Men när jag väl sitter på det där jäkla lektionerna så försvinner all min ork och det enda jag hör är Lenas dova surr i mina öron när hon pratar franska.
Jag blir nollställd. Jag gav upp på tok för länge sedan, och nu är det som om jag har fuskat mig upp till fjärde steg och fattar noll. Visst uppfattar jag vissa ord och meningar, men i slut ändan förstår jag ingenting.
Suck.

Idag ska jag och pappa ut och köra bil, hade vi tänkt oss. Sedan vill jag även kolla på broschans nya lägenhet. Mja, kan nog bli en rätt okej dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--