Frusen

Min skämma-bort-mig-själv-dag slutade i fiasko och jag kom på mig själv med början till förkyldning. Gick omkring och huttrade resten av kvällen. Tog visserligen ett bad, men det blev inte alls den där sköna, avkopplande känslan jag var ute efter.
Det var mer MÅSTE i det varma vattnet innan jag fryser IHJÄL.
Väl i badet låg jag och försökte få varenda kroppsdel under vattenytan, vilket misslyckades i min rädsla av att få håret fullt med badskum. Det blev inga rakade ben och ingenting av den där jag-är-så-snygg-och-sexig känslan. Dissade till och med den lite för dyra body lotionen, kröp i mysdress och koncentrerade mig på tvn resten av kvällen. Gick och lade mig snuskigt tidigt och somnade nästan ännu tidigare (halv tio).
Allt det där resulterar jag i ett fiasko.

Det här med förkyldning är inte alls vidare bra. Jag som har tänkt att jag skulle bli lite fit och snygg nu när jag ska gömma mig bakom alla stora kläder till våren (!?), och så hindrar förkyldningen mig från att träna. Jag är alldeles för lat för att äta vidare bra också. Idag blir det en Findus måltid som jag värmde i mikron när jag kom hem. Nästan ännu värre än en 90 grams hamburgare med tillhörande pommes från Allé...

Idag började jag släktforska! Jag höll på att gå i extas när jag hittade min farmors mor där, nedskrivet när hon föddes. Det var så grymt tufft. Valde dock fel familj, konstaterade jag. Borde nog ha kört på farfars mamma eller pappa. Farmor kom ju från en bondfamilj, medan jag tror att farfar var från ett finare släkte.
Attans!

Nu sitter jag här och hackar tänder och vill bara krypa ner i sängen i mjukis kläder, en kopp te och min bok för att sedan inte dyka upp resten av dagen.
Är det tillåtet? Får man verkligen göra så?

Kommentarer
Postat av: rasmus

fan det var dåligt kommenterat på denna sida fast du skriver hur bra som helst så jag måste bara komentera och säga att du är duktig catrine fortsätt med det !!

2007-08-28 @ 18:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--