Hösten på ingång

Just precis nu sitter jag och funderar över att skolan faktiskt börjar om så lite som 13 timmar. HJÄLP. Jag har fortfarande inte varit på Duse. Smått katastrofalt.

Men jag erkänner, det ska faktiskt bli skönt att börja skolan igen. Få lite rutin på det som ska ha föreställt mitt liv under de senaste månaderna. Ska bli skönt att ha annat att oroa sig över än vad man ska ha för nagellack på sig på nästkommande fest (jag tror att jag har alldeles för lite problem i mitt liv), och att nu så kommer alla de där jävla läxorna som man kommer få ångest över istället. Ja, det är väl mer vettigt det än nagellack måste jag medge.
Samtidigt som det ska bli skönt med hösten och all regn och rusk så känns det hemskt. Alla varma sommarnätter är slut. Att bara kunna dra på sig en stor t-shirt över bikinin och sedan gå runt i den resten av dagen är numera omöjligt (även om det inte har blivit allt för många sådana dagar under sommaren heller, men ändå...). Att strosa upp till Skutbergsgården för att försöka packa på alla som kommer förbi en glass är också slut gjort. Sorgligt.
Men det positiva är det mysiga höstmodet som är på glidande fart! Alla stora over-size tröjor samt tjocka tunikor som kommer bäras tillsammans med leggins. Wunderbart, helt i min stil!

Kanske borde gå och lägga mig och spendera några timmar tillsammans med Tyskungen för att sedan hoppa på Lyckans hjul? Mjo, låter lockande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--