Vad är väl en bal på slottet?

Åh, nu är jag hemma! Finns det något bättre än att vara hemma? Börjar betvivla det.

Spenderade min sista lediga dag på jobbet. Kändes bra. Inte. Jennie ringde och frågade om inte jag kunde ta hennes pass i serveringen idag, och jag kunde ju inte tacka nej till lite extra pengar - så jag körde på. Väl där ville jag bara därifrån, var så trött och sleten.
Kändes positivt. Nej.

Jag kan fortfarande inte förstå att skolan börjar om mindre än en vecka. Är det någon som kan förstå det? Men det som är underbarast av allt är att Johannis kommer troligen knata på Herrgårn i år, och då får jag helt plötsligt någon att umgås med. Underbart.

Det var tjejkväll i tisdags. Helmys utöver Lines tragiska huvudvärk och jag som blev på tok för onykter. Men vad är väl en bal på slottet?
Jag har kommit att fundera över en sak. Sen när blev vi "de gamla vanliga"? Det låter som om vi är kärringar på 50 år som har umgåtts i 40 av dem. Det jag talar om är jag, Johanna, Patricia, Line och Monika. Jag frågade Line vilka det var som skulle komma på tjejkvällen, och lade sedan till ett "de gamla vanliga, eller?". Tragedi. Ingen av oss är gamla, och ingen av oss är vanliga. Hur kunde det gå så fel?

Jag är som vanligt helt bombad och kan inte kläcka ur mig ett något vettigt blogginlägg, ursäkta mig för det. Jag förstår inte, mitt seriösa jag verkar ha försvunnit nu under sommaren. Det har blivit ersatt med ett knas-jag.
Men vad är väl en bal på slottet? Igen.

Jag smått galen
Ett förtydligande av vilken seriös person jag är.

Aurevoir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--