Arma fjortisar

Sitter nu och pumpar Första gången med Magnus Uggla.
Den får mig att fundera. Fundera på de funderingar som jag faktiskt hade för fyra och tre år sedan. Hur stor jag ville bli. Att jag faktiskt tog en cigarett för att verka vuxen och stor. Att jag faktiskt drack sprit för att få mer "respekt" hos de äldre, trodde jag. Att jag faktiskt tyckte att jag var stencool när jag käftade mot lärarna, och ännu coolare när de sedan skickade ut mig ur klassrummet så att jag fick gå ner till Maria i cafeterian och sätta mig.
Att man ens kan tänka på det viset, det är för mig i dag främmande.
Men så tittar jag på min fyra år yngre syster.
Då blir allting så klart igen.
Hennes "ÄR DU HELT JÄVLA KÖRD I HUVUDET ELLER!?" och "FYFAN VAD DUM I HUVUVDET DU ÄR, DU FATTAR JU INGENTING!" låter precis som mina gjorde. Det blir då så klart att fasen faktiskt är mänsklig, och att varenda jäkel måste gå igenom den på något vis.
Så vi borde egentligen behandla de stackars fjortisarna med mer förståelse än vad vi gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--