Catrine på vift med cykel

Har nyss upplevt en av de mest farliga cykelturerna som jag någonsin har haft under min livstid.

Förut gick jag ut i kylan och hoppade på cykeln för att föra den till Line och Mathias. Det var frost överallt och jag konsterade att min cykel hade stått stilla ett bra tag. Jag cyklade på, men i slutet av min gata upptäcker jag i förskräckelse att både bromsar och växlar var ur funktion eftersom de hade frusit fast! Som tur var finns det ingen uppför eller nedförs backe på vägen till och från Line, men det gick inte att få stopp på cykeljäveln! Fick smått panik när jag närmade mig Karlstadvägen och var tvungen att ta ner fötterna i backen så att halva skosulan rykte. Kändes bra och väldigt smidigt.
Jag kom till slut helskinnad fram både till Line och tillbaka till mitt eget hem.

Ett tips! Kolla alltid bromsarna innan ni cyklar om ni inte har gjort det på ett tag, så kanske ni slipper detta hemska trauma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--