Frusna fingrar

Vet ni om hur svårt det är att skriva på en dator när händerna är halvt ihjälfrusna?
Om ni inte vet det - så var lyckliga!

Långdag i skolan idag, lika drygt som alltid. Åkte hem i mörkret, uschinamejen vad jag hatar det. Jag och pappa dök in på Ica och handlade mat, sedan var jag med Johanna.
För en halvtimme sedan kom pappa på att han glömt att köpa grädde. Jag och Johanna fick bege oss iväg till Ica som de tappra små flickor vi är. Iskallt var det. Då menar jag iskallt. Cirkus minus nio grader. Hujedamej. Till råga på allt så var det knökat med  folk på Ica, så det tog nittio år att stå i kö.
Nu är jag hur som helst hemma igen - med iskalla fingrar och pappa har fått sin grädde. Alla är nöjda och glada, om man bortser från mina fingrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--