Häcken full

Får be om ursäkt för inaktivitet, men jag har haft häcken full.
I onsdags kom Johan och invaderade mitt hem efter det att jag varit på skolan. Även om jag egentligen inte hade tid med honom för fem öre eftersom jag var tvungen att skriva min uppsats om denna älskade Elin Wägner, så var det trevligt.
Igår så knallade jag iväg till skolan klockan åtta, satt och gjorde en utvärdering angående svenskan, lyssnade på någon otroligt kass berättelse och sedan satt vi och väntade på att julshowen skulle börja. Den började (det kommer upp vackra foton senare), men jag tyckte tyvärr inte att den var fullt så bra som den var förra året. Efter julshowens slut fikade vi lite med Patrik och Gunilla sedan hade vi jullov!

Jag och Johanna skulle gå till Affection och leta julklapp till André, men sen kom vi på att Johan, Mathias och Line skulle till Karlstad och följde med dom istället - även om vi båda var mer än panka.
Vi var där i en smärre evighet, men när vi väl kom till Säffle igen så åkte jag och Johan hem till honom och myste. Där har ni förklaringen till inaktivitet!

Jag har fortfarande inte skrivit klart Elin Wägner uppsatsen, och får därmed lite smått panik eftersom den skulle ha varit inlämnad igår. På Cecilias befallning så ska jag försöka berätta vem denna Elin var, hon var kort och gott en journalist i början av 1900-talet som kämpade för feminism, fred och miljöfrågor. Typ.

Linepine
Igår i bilen så lyssnade både jag och Line till någon tuff grej som Johanna hade på mobilen. Jag tyckte Line såg kåt ut. Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Annelie

Har du sett schlaugs blogg om elin? Spännande!

2008-01-29 @ 19:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--