Hårfrisörskan

Idag var jag och syrran och klippte oss!
Jag är väldigt kluven till det här med att klippa sig. Ibland kan jag tycka att det är skitkul och få ett slags nytt utseende, och ibland suger det skit mycket eftersom det blir otroligt fult.
Men mitt hår behövdes hur som helst klippas, så jag hade inte vidare mycket att välja på.

Före
Så här såg det ut före! Jag var inte ledsen, jag försökte bara se söt-ledsen ut.. Taget förut i skolan när jag satt framför datorn där.

Efter!
Så här blev det efteråt! Inte lika vildvuxet...

Det som var så komiskt var att jag har ett ganska burrigt hår. Det lever sitt eget lilla liv, det är självfall och relativt mycket volym i det. Syrrans hår är bara... platt. Vi blev hårtvättade, klippta, hårfönade - men sedan slutade likheterna. Mitt hår blev plattat, moussat, vaxat, sprayat och sedan blev det även volymat. Jag sa nämligen att jag ville prova på Björn Axén Volumemaster, och då fixade min frisör det. Syrrans hår blev sprayat och plattat. Dom plattade Charlottes hår. Ganska otroligt, för det är ju redan platt som satan. Hon blev lite sur för hon ville också ha Volumemaster i sitt hår, men hon var för feg för att be om det - så det fick förbli platt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--