Lyckligt lottat mellanbarn

Många talar om att mellabarnet blir det mest utsatta av barnet. Att detta barn blir bortglömt och ett mellanting mellan den stora, starka och den lilla, söta.
Jag är ett mellanbarn med en storebror och en lillasyster.

Men som det mellanbarn jag är så skulle inte jag vilja påstå mig själv som usatt och bortglömd. Jag skulle vilja kalla mig själv för den mest lyckligt lottade av oss tre barn.
Visserligen så kanske jag ibland blir något slags mellanting för mina föräldrar då jag inte riktigt är den stora ansvarsfulla och inte heller den lilla som hela tiden blir puttinuttigad.
Som det mellanbarn jag är, så är jag den av oss i syskonskaran som är mest kompis med båda av mina syskon. Jag kan umgås med min storebror och jag kan umgås med min lillasyster - som om vi vore kompisar. Visserligen så är det fyra år mellan mig och syrran och tre mellan mig och broschan, så det blir en rätt rejäl åldersskillnad - men än dock så kan jag se dom som kompisar.
Mattias och Charlotte däremot har aldrig riktigt kommit överens och bråkar rätt ofta, eller gjorde åtminstone förr när vi var mindre och Mattias fortffarande bodde hemma. Men dom kan knappast umgås på det sättet då det skiljer sju år mellan dem.
Men här är jag, det lyckligt lottade mellanbarnet.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag vet inte om det blir en annan sak om det finns ett mellanbarn eller om det blir annorlunda när man blir äldre, men jag och min storebror kan umgås som bra vänner. Det är sju år mellan oss också :)

2007-12-09 @ 22:21:20
URL: http://escaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--