Hjärna på högvarv

Jag har kommit fram till att jag faktiskt är ganska glad över att ha ett sommarjobb - på mer än sättet att jag tjänar pengar. Det här är den andra dagen under min "semester-tid" som jag gör ingenting på, utan bara är hemma. Hur skulle jag orka det i hela nio veckor? Mycket bättre med de två som jag har.
Fick dock reda på att det kanske bara blir den här veckan som jag har ledigt, för Ebbe var osäker på när jag skulle börja jobba. Hrm? Återstår att se. Blir mycket ledsamt om jag måste ställa in resan till kusten med Fredrik, Johanna o André.

Jag kan inte hjälpa det. Det är bara att blodigt erkänna. Jag är ett Harry Potter freak, och så är det! Går på högvarv av förväntan inför bion imorgon. Varje gång trailern kommer på tvn sitter jag som fastnålad och är utanför all möjlig kontakt. Vad är det som är så magiskt (hihi) med just dessa slags böcker(/filmer)?
Jag och Fredrik bestämde oss för att titta på bion i Säffle. Delvis för att det var så mycket strul med att beställa biljetter till Karlstad och idag när vi äntligen skulle göra det så var det slut, och delvis för att det blir så jobbigt att ta sig till Karlstad och sova hos mamma och pappa.
Så det blir Säffle. Då kan vi dessutom hjälpa till efteråt och jobba en smula. Då blir nog Yvonne & co glada, förhoppningsvis.

Jag förstår inte hur min hjärna ska orka. Går på högvarv för att Fredrik gör provet imorgon också. Nagelbitar-varning!

(Om ca 3 dagar kommer min hjärna att gå på högvarv för att den nya Harry Potter boken släpps snart också. Jaa, jag vet, jag är extremt nördig!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--