Farligt infall av mammasaknad

Jag fick ett infall.
Jag hade helt plötsligt bestämt mig för att åka ut till Skutberget så att jag fick träffa mamma + resten av familjen. Tänkte att jag kunde åka med pappa hem igen imorgon, så att jag skulle vara hemma i tid till jobb.. Men givetvis skulle han inte till kontoret imorgon, utan på något möte någon annanstans. Jag tittade på kollplatsen efter möjliga bussturer. Det fanns en avfärd 06.25, men då skulle jag hamna nere vid station, och därifrån skulle jag vara tvungen att gå hem för att på en gång cykla iväg till jobbet. Om jag hade valt det alternativet hade jag varit tvungen att gå upp klockan fem.
Jag erkänner, det kändes inte allt för lockande.

Så jag stannar hemma. Tillsammans med Fredrik, givetvis.
Men blä, jag som ville dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--