Grundentfirande

Bara en dag kvar till befrielsen.

Idag hade vi någon meningslös picknick i kanalparken. Kändes rätt torrt. Där satt vi och glodde på småungar från Tingvallaskolan som reptererade sånger inför imorgon. Vi gick en tipsrunda runt kanalparken också. Jag och Blomqvist var klart bäst. Hade ca 3 rätt av 13 frågor. Då kände vi oss duktiga!

Ska gå ut och vinka på Monika och de andra niorna när de slutar om några timmar.. Hänga på henne något vackert inköpt, och skrika lite på henne. För den människa som inte bor i Säffle och läser det här - så är det löjligtstort att gå ur nian här. (Nu tänker alla som bor i Säffle "Fyfan vad hon är töntigt, så där hade hon inte sagt för ett år sedan när det var hon själv som gick ur nian. Då kan jag göra er besvikna med att säga att det sa jag visst. Kika bara in på min blogg på lunar!) Det är som att ta en liten mini-student då man hänger på grundeterna massa saker om halsen, sedan går de runt och är glada för fulla muggar, för att sedan åka traktor där de skriker och tjoar. Därefter åker de hem till sina hem där massor av människor och släktningar kommer och hälsar på, man får presenter och enorm uppmärksamhet. På kvällen brukar de oftast supa sig dyngpackade, men sedan bli otroligt missnöjda då de upptäcker att det är skittråkigt eftersom de är de enda som är ute och festar förutom studenterna som sitter inne på någon pub. Ungefär så där går det till. Det är alltså ett stort jäkla jippo här i stan.
Så då ska jag gå ut och gratta Monika för att hon har tagit grundeten!
Sen vet jag inte om jag ska följa med familjen runt bland alla familje-vänners barn som går ur nian. Funderar på att ta en springtur istället för det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--