Strålande helg

Okejokej, jag erkänner! Har varit en snuskigt kass bloggare under helgen. Men allvarligt, solen sken högt på himlen och då ville inte jag gå in och sätta mig framför datorn - nej, inte ens för en kvart! Så jag har helt enkelt varit ute och njutit av solen hela helgen lång.

Förutom i fredags. Det regnade, regnade och regnade. Det verkade aldrig vilja ta slut. När vi anlände till Skutberget så var det enorma pölar med vatten överallt. Som tur var hade vi klarat oss ganska lindrigt med lite smått vatten i förtältet. På vissa ställen blev det dammar, och änderna tog sig en simtur i dem. Så början av helgen var inget vidare och jag stannade inne i husvagnen och läste samt kikade på tv. Men jag erkänner att det blev en tur till Bergvik där jag och småflickorna strosade runt i jakt på något trevligt. Jag inhandlade mig ett par härliga step-in skor och sedan åkte vi hem till tvn igen.

Lördagen därefter vaknade jag klockan tio av att solen lyste in i husvagnen. Pigg hoppade jag upp och förberedde mig till en härlig frukost. I ensamhet. Mamma jobbade, pappa tog en promenad och småflickorna var och lekte fjortisar på någon lämplig plats.
Efter min härliga frukost bar det av till duschen. Där tog jag en riktig skämma-bort-mig-själv dusch. Sådana gillar jag. Nej, jag älskar dem faktiskt!
Dagen innan hade jag blivit helt besatt av ett par svarta pumps, och till slut lyckades jag flörta till mig dem utav min kära mor. Efter det att min moder fått en tunnare plånbok var det otroligt bråttom in till staden så att jag skulle få färdas hem. Dagen gick allt för fort, och jag hann inte alls med att gå runt och må gött i skolskenet inte.

Inne i stan träffade jag Ida och vi gjorde varandra sällskap under hemvägen. Väl hemma bestämde vi oss för att ägna ännu några timmar tillsammans, vilket vi gjorde tillsammans med Bea. Vi satt och drack kaffe och snackade all möjlig skit. Vi är rätt bra på det.
Klockan tjugo i fem sprang jag hälarna av mig i mina nya step-in. Bråttom, bråttom!! Blåsor hade börjat utmärka sig på mina fötter, men jag hade ingen tid att bry mig om dem. Hemma för att ta en snabbdusch. Lägga köttet i marinad. Sminka mig. Prova halva garderoben för att sedan bestämma mig att ha på mig det jag hade allra först. Plåstra om mina blåsor på fötterna. Få en smärre hjärtattack då jag upptäcker gapet efter sallad i kylskåpet. Platta håret. Testa ett 10 tal olika frisyrer, för att sedan bestämma mig att ha rakt hängande hår. Måla naglarna. Stå och välja mellan pumps och mina nya step-in. Valde step-in och blåsorna gjorde uppror. Telefonen som ringer. Patricia i andra änden, jag färdig.
Helt utmattad drog jag iväg till Patricia och Marcus för att sedan åka upp till Mathias mammas villa. En snabb kik in på Ica där sallad införskaffades.

Väl uppe i villan var jag totalt utslagen och kunde inte annat än må gott. Det blev grillning - den fick herrarna stå för, och jag och Line gjorde sallad. När alla fått mat i magarna och vi var mätta och belåta började rajtantajtanet på ritkigt. Vi flickor började hals över huvud skriksjunga någonting Lena PH låt om.. Amadeus? Tror närmare bestämt att det var det. Kvällen började kanon och det var länge sedan jag hade så roligt.
När vi kände att det började bli lite lamt så skulle vi dra vidare till Syltoppen där Fräs hade sin 20 års fest. Förväntasfulla knakade vi på under glada samtal. Väl framme grusades humören rejält. Fest? Var var festen? Sen när har en fest börjat vara när sju personer samlas tillsammans och spelar låg musik? Det visste vi inte, och dessutom så var ingen annan än jag välkommen så då bestämde vi oss att dra vidare. Dock så hämtade jag aldrig upp mitt humör efter det, och jag o Fredrik gick hem relativt tidigt. Väl hemma fick Fredrik laga crépes till mig, och sedan blev vi sänggående.

Vi vaknade allt för sent på söndagen, och även denna dag var det strålande väder! Jag bestämde mig för att tillbringa dagen utomhus tillsammans med en bok. Vilket jag även gjorde. Det var stekhett, men ändå vägrade min hud att bli brun. Jag blev skitsur.

Imorse var det bara att ge sig av till skolan. Dagen inleddes med en historielektion, därefter en naturkunskapslektion som var frivillig. Rättare sagt man behövde inte gå på den om man hade lämnat in herbariet. Vilket jag inte gjort. Så givetvis var jag tvungen att sitta och pinas med det. Därefter hade vi en enorm lunchrast eftersom vi har ingen samhäll längre. Där var jag, Sara o Carolina superduktiga och gjorde geografi som skulle vara inlämnat imorgon. Sedan var det franska lektion där det käkades tårta för fulla muggar! Därefter gjorde jag naturkunskapsprovet som jag missade förra veckan. Skittråkigt.

Patricia hörde av sig så det bar av till henne och Marcus strax efter hemkomst från skolan. Jag blev äcklad av deras ödla och vi åt glass. Vi försökte även få tag på ny mat åt deras äckliga ödla, men vi misslyckades. Därefter följde jag med henne in på Ica där hon köpte mejeriprodukter!
Sedan blev det ett tårfyllt adjö och jag retade mig tokig på att hon har sommarlov. Jag gick till Johanna och vi bestämde oss för att ta en tur på elljuspåret. Det var mycket uppfriskande.

Nu sitter jag här och är helt utslagen, jag tycker att tvn ser väldigt lockande ut.
Ja, det gör den faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--