Vad gör man när man är färdig?

Vad är det tänkt att man ska göra på ett jobb, när man inte har någonting att göra?
Hjälp mig lite i den punkten eftersom jag är såpass ny med det här jobbandet. I alla fall i kontorsmiljö. Nu har jag skrivit mitt reportage, skickat det till Hans så att han ska få läsa det o säga vad han tycker, och därefter ska jag helt enkelt bara korrigera det han säger och sedan mailar jag iväg det till Säffle tidningen. Hur lång tid kan det ta? Tjugo minuter? Ja, det gör det nog. Tjugo minuter efter det att Hans har svarat på mailet, vill säga... och jag slutar om tre timmar.
Vad ska jag göra i två timmar och fyrtio minuter? Har enorm lust att knalla hemåt, och maila reportaget till ST hemma. Men det känns så nonchalant om jag gör det..
Så jag får väl sitta här och bläddra igenom en massa tidningar.. Fast det känns nonchalant det med.

Igår träffade jag Johanna en sväng. Vi tog en glass och satt och tjatade nere vid älven. Under omständigheterna - mycket trevligt!
Sedan blev det Fredrik, vi lagade mat och myste. Aldrig fel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--