Blött

Nu har slovenerna kommit!
Det var jätte nervöst igår efter skolan. Mamma städade frenetiskt, men det blev inget snyggare för det. Klockan fem åkte vi iväg till Nytorget och stod o väntade på bussen. Vi väntade, och vi väntade. Efter en evighet kom dom i alla fall. Vi tog med oss de två som ska bo hos oss hem och de fick äta älgstek. Nej, dom verkade inte allt förtjusta i idén. Mamman var hursomhelst jätte trevlig, och flickan väldigt blyg. Det blir nog en trevlig vecka!

Det var nationelltprov som gällde första timmen idag. I matte. Inte mitt starkaste ämne direkt, men jag klarade det faktiskt riktigt fint. Alla de tre första lektionerna var inställda pga att vi hade nationellt prov, och så stuvade jag o Emelie om lite i schemat vilket ledde till att vi slutade hypertidigt. Passade mig perfekt!
Men när jag och Ingman gick hem så regnade det något förskräckligt. Det öste ner och jag kände mig som någonting som påminner om en blöt katt.

Senare idag så ska mamma, pappa, Charlotte + slovenerna ut till Duse och göra någonting. Blomqvist tyckte att jag kunde följa med eftersom han också ska vara där ute, men jag tror inte att jag är allt för sugen på det om det forsätter att regna på detta viset..

Ligger hellre i min säng med en kopp varm choklad och läser lite Marian Keyes, det är grejer det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--