Borttappad energi

Tredje dagen hemma från skolan, och nu börjar jag bli rejält uttråkad på det här.  Det känns lönnlöst att sätta på en film, eftersom jag redan sett alla vi har ett ex antal gånger och då kommer jag ändå inte ägna någon större energi på filmen.
Har enorm lust att bege mig utt på stan för att införskaffa min efterlängtade väska idag (= pengarna trillade in idag), men det känns inte heller som ett projekt att ödlsa energi på. Så, vad gör man när man ligger hemma och är sjuk? Läser en bok? Ett mycket bra förslag.
Eller så sitter man och bloggar. Ännu ett bra förslag.
Det finns massor med intressanta saker att göra när man har noll energi!

Egentligen ska jag bege mig till skolan 11.50 för att skriva naturkunskapsprov. Men jag vet inte om jag har orken? Känner mig så enormt jäsig.
Stack iväg till skolan igår närmare tolvslaget för att skriva teoretisktprov i idrott. & det skulle jag inte alls ha gjort, för jag tror att jag bara blev ännu sämre utav det. Nåväl, nu är det provet ur världen i alla fall och jag behöver inte bekymra mig mer om det.
Ska jag göra naturprovet eller inte?
Svårt val.

Igår pratades det med Patricia. Ååh, vad det var skönt & roligt! Ibland så bara glömmer jag bort hur fantastisk hon är. Korkat utav mig.
Men vi pratade på om allting, nästan som vanligt. Om allting och exakt ingenting. Som om det inte alls har gått nästan en månad sedan vi sist träffades. Sådana människor är fantastiska, som man bara kan babbla på tillsammans med, även om det har gått flera månader sedan man träffade dem sist. Jag har åtminstone två stående exempel på sådana människor : Paticia & Ida. Johanna är säkert också sådan, men jag har aldrig inte träffat henne på flera månader, så jag vet inte. (Ursäkta för den enormt knasiga meningsbyggnaden.)

Nu känns det väldigt lockande att sticka iväg och köpa "Djävulen bär Prada", men jag tror inte att det finns någon ork till det heller? Dessutom, skulle inte jag bli snuskigt ekonomisk och nästan inte göra av med ett öre? Hmm..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--