Ensammen fredagskväll

Fredag och det nalkas till kväll. Känner mig extremt uttråkad.

Hela familjen är på en slags "hejdå-fest" för slovenerna, eftersom dom åker klockan nio ikväll.. Mamma hade dock inte anmält mig till festen, så jag får sitta här istället. Har precis kommit hem från Ica där jag inhandlat kyckling + sallagsingridienser som jag senare ska smeta ihop till en smaskig röra!
Jag känner mig tom och tråkig på något vis. En fredagskväll helt för mig själv...
Fredrik ska vara med kompisarna hela kvällen samt natten och spela rollspel, o André berättade att Johanna är med en utav sina frisör-kompisar, så nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Funderar på att ringa Line, men eftersom hennes käre pojkvän fyller arton idag så kanske dom ska ha lite specialtime för sig själva.
Nåväl, vad är väl en bal på slottet? ;)
Får ha en underbar kväll tillsammans med min kycklingsallad och teve istället. Aldrig fel det heller!

När jag traskade hem från Ica kände jag mig så hopplöst ensammen. Ingen att vara med, ingen att prata med utan helt enkelt bara vara själv. Då slog det mig vad hemskt det måste vara att vara så själv, på riktigt. Flytta till en främmande stad där man inte känner en käft och ha sitt eget lilla liv för sig själv. Vad deprimerande det måste bli i längden..
Samtidigt som jag gick och tyckte synd om alla ensamma personer så kom jag på mig själv med att avundas Sara, Carolina o Agnes.. Dom verkar alltid ha det så mysigt tillsammans. Det måste kännas underbart att ha en sådan vänskap.. Jag undrar var min sådan vänskap tog vägen?

Imorgon blir det att jobba på Skutberget. Känns härligt! Få in lite pengar. Dock extremt lite eftersom jag bara ska jobba i sex timmar, men ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--