Grön-frossa

För en timme sedan stod solen högt upp på himlen samtidigt som den gassade över min halvnakna kropp medan jag satt och läste. Härligt. Sommarkänslor. Jag har fått flipp över sommaren. Just nu verkar det som om hela mitt liv går ut på att jag får en underbar sommar.
Jag blir galen på allt det gröna som är omkring mig så fort jag sticker näsan utanför dörren. Det är skräckinjagande härligt. Inte blir det bättre för att jag har blivit helt såld på färgen grön heller. Jag känner något slags begär under huden. "JAG MÅSTE HA GRÖNT!" Helt plötsligt så måååååste jag ha gröna underkläder, en grön bikini, mängder av gröna toppar, gröna skor, grön väska. Jag är såld. Det värsta av allt är att jag är instängd i den lilla hålan Säffle och kan inte ta mig till Karlstad och låta mitt begär löpa amock. Men på onsdag bär det av, och jävlar vad det ska inhandlas gröna grejer!

Imorgon invarderas Säffle stad av slovener. Två av dem ska bo i mitt hus. Vi kommer att vara tvungna att prata engelska hela tiden och - det värsta av allt - Fredrik kommer inte att kunna sova hos mig, under hela veckan. Jag förstår inte riktigt hur jag ska stå ut med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--