Sommar påväg

Helg. Smaka på ordet och låt det rulla över din tung och ut genom din mun. Wunderbart. Nästan lika underbart som sommarlov.
& nu är det inte långa stunden kvar till det efterlängtade sommarlovet inträder. Halleluja.
Har dock smärre panik över att jag svävar i ovisshet angående sommarjobb. Har sökt på Skutberget samt till kommun.  En obehaglig känsla tränger sig på och säger att antingen så får jag inget utav jobben, eller så får jag båda två. Om jag får båda två, vilket ska jag då välja? Troligen blir det Skutberget, hundra gånger bättre betalt.

Igår traskade jag iväg till skolan. Solen sken när jag promenerade iväg klockan halv åtta, och jag tänkte att det inte märktes att klockan bara var åtta på morgonen om man skulle titta på solljuset. Mer ungefär tolv på dagen. SOMMAREN ÄR NÄSTAN HÄR. Jag näst intill spricker av glädje!
Efter skolans slut gick jag och Line och tog en fika. När vi satt där i skuggan o knaprade mackor o drack kaffe repsektive te så pratade vi på om våra planer inför sommarlovet. Att det här skulle bli den bästa sommaren någonsin, och att vi skulle göra så otroligt mycket ihop, hela högen. Åka iväg och upptäcka Sverige var nog vårat huvudmål. Bara sticka iväg och inte ha en aning om var man ska ta vägen. Hitta en camping och bestämma att där får natten spenderas. Härligt. Fritt.

Idag ska jag och Fredrik hem till honom och umgås med hans familj en aning. Ikväll blir det förhoppningsvis mys med de andra parterna. Spela roll vad för slags mys, något mys vill jag åtminstone ha! :)

Sommar, sommar, sooommaaar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--