Astrid Lindgren - fantastiska kvinna

Tittade på Top-Model, och det var väl knappast någon höjdare...
När det slutade så zappade jag igenom lite alla möjliga kanaler och kom till slut fram till tv1000 nordic. Där visades Pippi Långstrump varefter Emil i Lönnerberga kom. Så nu ligger jag i sängen och tittar på denna beloved Pippi!
Idag skulle nämligen allas våran egna Astrid Lindgren fyllt 100 år om hon fortfarande varit vid liv. Så nu tycker jag att alla bloggläsare skänker en minut åt denna fantastiska kvinna som har gett dig många underbara tider i din barndom.
Mig har hon då skänkt många härliga skratt och jag har flera stunder suttit fascinerad när mamma suttit och läst högt ur böckerna. För att inte tala om alla härliga filmer.
Jag tror att man aldrig blir för gammal för Pippi, Emil, Ronja, Madicken, Lotta och Tjorven. Lotta och Madicken är för mig favoriteAstrid Lindgrenr.. Älskade.

Pippi Långstrump


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--