Det finns inga pumpor

Just nu känner jag mig som Lotta på Bråkmakargatan när hennes pappa dagen innan julafton kommer hem och Pumpasäger att det inte finns några julgranar att köpa. Lotta blir helt förstörd och börjar gråta jätte mycket. Sen går hon till affären och köper godis...?

Mamma kom nyss hem från Ica - och det finns inga pumpor! Hur skandalöst är inte detta? Det fanns inte ens några pumpor för Ica att beställa in.
Det blir ingen riktigt halloween om det inte står en söt liten pumpa på våran trapp och hälsar alla små busungar välkomna.
Vi måste ha en pumpa!

Johanna däremot, hon tar det mycket löst på denna saken. Jag tror nog inte riktigt hon förstår att pumpan måste stå på våran trapp.
Hon säger att vi ska åka till Lidl och titta efter pumpor där.
Vem vill ha den Lidl pumpa? Inte jag, för jag hatar Lidl. (Nu kom hon med det vedervärdiga förslaget att titta på Pekås!! Vem vill ha en Pekås pumpa? Inte jag, för jag hatar Pekås.) Jag måste ha en Ica-pumpa! Eller åtminstone en Coop-pumpa!
Mamma måste åka till Coop och leta efter pumpor.

(Heter det verkligen en pumpa? Så jävla fult ord... Pumpkin låter mycket sötare!)

Kommentarer
Postat av: Charlotte :)

Om det inte finns på Coop då?! :O Går det bar med en Lidl eller Pekås - pumpa då? :O Men det måste ju finnas Pumpor någonstans i världen!! Jag tror jag dör om jag inte får en pumpa "/ .. Ojj förlåt, Pumpkin. :P

2007-11-01 @ 11:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--