Framtidens sköte

Jag sitter och drömmer mig bort en aning och bara lääängtar tills vi tar studenten. Patricia blir vettskrämd vid tanken på att vi kommer att gå ur skolan om ett och ett halvt år, vad ska hon göra då!?
Varenda gång jag försöker få henne att inse att jag längtar vill hon ungefär spy över mig. (Hon är nämligen den enda av de som jag umgås med mest som kommer att ta stundenten samma år som mig, förutom Ida men henne har jag inte möjlighet att tracka med mitt tjat om studenten lika ofta... Line gick ett år på IV och Johanna gick ett år på frisör men nu går Line handel och Johanna NV, så de tar studenten ett år senare.) (Förlåt för att det där blev världens längsta parantes.)

Vad är det jag ska göra som är så speciellt då? Jaa, egentligen är det inget särskilt.
Först ska jag sticka som au pair i ett år. Tänkte först åka till England då jag älskar den brittiska accenten på det engelska språket (Sara i klassen pratar skitbra "brittiska", och jag blir jätte avundsjuk så fort hon säger någonting på engelska). Men sedan hittade jag Cecilia Kleimerts blogg (http://thenanny.blogg.se), och den är så jäkla bra och så rolig så att nu har jag kommit på idéen att åka till USA som aupair istället - precis som hon!
Sen så ska jag ha lyckats bli skitmogen och jätte smart på det där året i USA, så att jag ska läsa på någon bra högskola eller universitet i Stockholm till något skitbra yrke.
Sedan ska jag ägna resten åt mitt liv till att jobba med det yrket.

Perfekt, eller vad säger ni?


Kommentarer
Postat av: Charlotte :)

Good luck!

2007-11-06 @ 15:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--