Julmys

LussekatterJag har konstaterat att jag verkligen älskar julen. Åtminstone den tiden innan julen (jaa, jag är lite konstig, alla andra hatar den - men jag älskar den). Jag älskar det mysiga mörkret tillsammans med de glimmande advents ljusstakarna, jag älskar barnens hopp och glädje inför julafton, jag älskar den isande frosten och snön, jag älskar julpyntet som smiter in i alla varuhus, affärer och skyltfönster, jag älskar allt julbak och goda lussebullar, jag älskar sammanhörigheten som infinner sig på jul.
Nej, jag förstår inte människor som inte tycker om julen. För mig är det nog den mest magiska tiden på året, och jag blir alltid lika depp på juldagen när jag inser att nu är allt det mysiga över...

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag håller med dig fullt ut. Det är underbart ända fram tills man ska sova på julaftonskvällen!

2007-11-20 @ 16:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--