Oljigt vatten

Jag hatar att bada i badkar som det inte är någonting i, utan bara vanligt rent vatten. Vi hade slut på skumgrejs nu när jag skulle bada, så jag tog en badolja istället. Pappa har rekommenderat den varmt och sagt att man blir jätte skön i huden av den.
Men min kännedom om badolja är inte alltför stor, så jag stod där och hällde i olja i badkaret. Plötsligt tappade jag den arma flaskan och det öste ut olja över badkaret.
"Skitsam" tänkte jag och när karet var fyllt hoppade jag glatt i. Det gick alldeles utmärkt att bada - men värre var det vid uppstigning. Jag var inte blöt - jag var oljig. Det var inte mycket av oljan som gick bort med handduken och det är som om allting stöter ifrån kroppen, som om en liten oljebubbla har skapats runt min kropp så ingenting kan komma åt den.
Så nu sitter jag här och är tokoljig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--