Så blev kakorna till

Under kvällen har jag och systeryster bakat en jävla massa pepparkakor tillsammans med våra nya pepparkaksformer! Mycket mysigt.
Hon hade börjat baka lite, och det såg så mysigt och trevligt ut - så jag gjorde hennes sällskap! Mamma ville att jag skulle bränna ut en ny julskiva till henne på samma gång, så jag hade många bollar i luften. På grund av att jag hade så många bollar i luften (ehrm ... två) så misslyckades jag med denna bränningen. Lyckades nämligen ladda ner en dansk julskiva o bränna ut den, på två jävla skivor! Vi visste inte om att den var dansk utan körde igång den på stereon och stod o diggade. Till slut insåg vi att den var dansk. Mindre lyckat. Så då körde mamma på en svensk julskiva som vi redan hade.
När vi då stod där och gapade och skrek, jag och syrran framför pepparkakorna och mamma framför spisen så gick det massvis med proppar! När vi gormade till "Tänd ett ljus", så slocknade vårat ljus och det blev bäckmörkt. Detta var en aning komiskt eftersom det var just till den låten. "För en minut sedan brann den, för en sekund sedan försvann den!!" sjöng jag och syrran glatt.

Pepparkakor
Så här fina kan pepparkakorna bli med våra nya formar!

Sexysexy
Jag har nyss placerat mig bredvid systeryster och börjat kavla deg, visst är vi assexiga?

Bakelibak
Vi duttar ner dom vackra formerna i degen och skapar kakor!

Händer bakar
GUUUD så vackert det blir!

Ful syster pepparkakar
Skitful bild på syrran - hon är mycket sötare i verkligheten.

Jag pepparkakar
Jag är rätt knäpp i vanlig ordning.

Mumsmums
Syster dricker en massa julmust, men jag HATAR julmust, så jag vill ingen ha. Men jag vill ju också vara lite julig, så då tar jag mig faktiskt en av jul Xide!

Jag njuter
...och blir väldigt nöjd.

Brööör
Bror kommer hem och blir jättelycklig över sin fula kalender med äcklig choklad i!

Kommentarer
Postat av: Charlotte :)

Den chokladen är inte äcklig! :O

2007-11-30 @ 15:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--