Skånska

JAG ÄLSKAR SKÅNSKA, har jag konstaterat.
Våran naturkunskapslärare - Jens är typ skånsk eller något sånt (tror han är från Blekinge, men det är väl typ shit the same?) och idag när han stod och predikade om DNA och skit så konstaterade jag att han låter precis som Fredrik i Bonde söker fru! Även om Jens pratar mycket gulligare och rycker inte in med fula "OkÄÄÄÄÄÄj!" så påminde det väldigt mycket om Bonde-Fredrik.
Supersött! Johanna har väl typ alltid varit kär i skånska, och äntligen har jag också förstått charmen med det.
Det roliga är att mina halvskånska släktnigar kommer hit på fredag och ska fira farmor o farfars guldbröllop (tusen x suck), så dom pratar väl lite halvskånska har jag för mig? Åååh, vad mysigt att lyssna till dom!

(mitt pluggande går askasst, och jag är så jävla dåååålig!)


Kommentarer
Postat av: m

1. blekinge och skåne är INTE samma sak
2. jag pratar HELskånska, så du kommer typ inte förstå någonting (a) hahaha

2007-11-28 @ 19:45:07
URL: http://taamilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--