Snöglädje

Det snöar. Riktigt, riktigt mycket. Det är sådana där stora, härliga snöflingor som tinglar nedåt också. Uuuunderbart! Jag är alltid lika tokig i första snön - det är så otroligt vackert, rofyllt och ljust. Det blir liksom ett pepp i allt det mörka och dystra.
Här får ni lite snöiga bilder som jag har tagit under dagen, så kan ni som inte har någon snö få samma glädje som jag.

Första
Troligen universums roligaste bild just nu. Haha, neej, men jag var tvungen att ta kort på den absolut första snön som låg på marken, så det här tog jag på våran gata precis innan jag pös iväg till skolan imorse.

Det snöar!
Här syns det kanske inte vidare väl att det snöar, men det gör det och det är därför bilden är så suddig. Här sitter jag inne på engelskalektionen och tar kort upp mot fordon och expedition.

Första snön Herrgårn
Det slutade snöa ett tag, och solen kom fram. Så här bedårande vackert var det då.
Snöig jag
Jag har precis kommit hem från skolan och fjantar mig med kameran när jag står på terassen och tittar ut över snön. Jag är överförtjust - även om det inte syns....

Sötnos granne2
Det här kallar jag för äkta snö-människa! Min supersöta nyinflyttade granne beger sig ut i den lilla backen och har tänkt sig att åka lite bob på det tunna, tunna pudret.. Vilken sötnos! Kände mig dock som en otroligt stalker när jag stod där i köksfönstret och tog kort på ett litet barn.

Sötnos granne1
Naaaaw! Här försöker han åka nedåt - jag tror dock inte att det gick så bra. Han åkte bara två gånger sedan gav han upp. Hade jag varit fyra år hade jag nog gått ut och gjort honom sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--