Systrarna Andersson

Jag och min kära lillsyster som är fyra år yngre är väldigt lika och olika på många sätt.
Båda två är lika galna och vågar bjuda på sig själva. Båda är lika envisa och vägrar ha fel. Båda är intelligenta och ambitiösa.
Jag personligen tycker att vi påminner om varandra i utseendet, men det finns dom som inte ens kan se att vi är systrar...
Syster jagSen slutar nog likheterna.
Som till exempel idag när vi kom hem från skolan. Charlotte satte på frityrgrytan på en gång - sedan slängde hon i lite pommes frites för att därefter dränka dessa i pommes krydda och mumsa i sig.
Jag gick till kylen och tog fram min räksallad från gårdagen. Det här kanske inte var världens mest klaraste exempel - men hon undviker nyttig mat in i det sista.
Mamma är matintresserad och jag är ganska intresserad av det som min kropp mår bäst av, så vi bestämde oss för några veckor sedan att testa på bulgur istället för ris. Charlotte tvärvägrade att äta bulgur (som i princip är det samma som ris bortsett att det inte bara känns som lite tuggmotstånd utan smakar litegran) - så mamma var tvungen att koka ris till henne.
HAHA. Jag tycker att det är lite roligt att två så lika personer kan vara så otroligt olika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--