Äkta glamour

glamour
Ibland måste man inse att man är född på fel plats på jorden. Det finns New York killar som inte vill något hellre än sticka till landet och odla majs (hrm, eller något). Likaså vill jag sticka till storstan (vilken som helst) och göra stora, fantastiska saker (= vad som helst).
Jag är ämnad för en sak här i livet och det är glamour.
Neej, det är inte alls meningen att jag ska sitta här i sunkiga, jätte gråa myskläder med halvfett hår och smink som har strulat eftersom jag kliat mig i ögonen och gnuggat ansiktet mot kudden.

Egentligen så ska jag just i detta nu vara i förd den vackraste balklänning man kan tänka sig och vara på den glassigaste festen som möjligast finns. Jag ska vara otroligt vacker, ha otroligt dyra kläder. Sen när jag kommer hem vid två-snåret ska jag ligga i min säng (och vara så där skitsexig som tjejen på teckningen här bredvid, fast med något mindre bröst annars finns det risk för att jag ramlar framlänges varenda gång jag försöker stå eller gå). Där ska jag prata med Johanna och vi ska fnissa om allt jätte roligt som hände på den där glassiga festen.
Morgonen efter ska jag vakna klockan sju och vara hur pigg som helst! Bakfylla finns det ingenting som heter och inte heller så ringar under ögonen. Jag tar på mig någon jätte snygg och toppmodern utstyrsel skapad av den senaste designern. Sedan ska jag glatt gå till mitt fabulösa jobb som en ledande journalist på landets bästa tidning.

Ja, det är så mitt liv egentligen ska se ut...

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag ber om ursäkt om jag har snott ditt liv, men jag förstår inte vart jag gjorde det. :) :)

2007-10-25 @ 23:03:37
Postat av: Caroline

Svar= Va kul tack =), anmäl dig i inlägget "tävling" det gör du genom att skriva en kommetar i inlägget =)

2007-10-26 @ 07:43:14
URL: http://barbiedagbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--