Chokladens sötma

Vad härligt det är när man har pluggat, och man känner sig så där jätte stolt över sig själv.

Jag betvivlar på att jag kommer hinna sticka iväg och simma med Line och Johanna sen, eftersom jag har rätt mycket som behövs göras i skolan. Men jag hoppas!
Annars tar jag mig en promenad ikväll eller något sådant skönt.

Jag tycker att det borde vara någon slags lag på att choklad är så gott. Så gott som det i verkligheten är - borde det inte få vara. Det där mjuka lena känslan av choklad är ju gudomlig. Smaken... smaken som smakar ljuvligt underbart och... choklad?
Har bara idag proppat i mig en liten typ 25 grams mörkchoklad kaka med nötter, en mjöklchoklad med daim bit och två stycken Riesen - och det är bara dag!
Igår var jag ännu värre och satte i mig nästan en hel Riesen påse (förutom de två som jag åt upp för en dryg halv timme sedan) plus lite små plock av choklad då och då.
Någon som kan intyga på att choklad faktiskt är beroende framkallande?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--