Den platta häcken

Lägesrapport angående rörmockarna i huset:

De här rörmockarna håller till nere i våran källare där de installerar och grejsimojsar med våran värmepump. Imorse så var jag och syster Charlotte i full fart över hela huset och höll på med våra morgonrutiner.
När jag står i badrummet vid halvåtta hör jag att rörmockarna har kommit och att de håller på med bilarna utanför. Strax efteråt ropar syster inifrån sitt rum. Jag gick in och frågade vad hon ville.
- Dom har kört ner häcken!! sa hon och pekade på fönstret som visade en av rörmockar-bilarna. Denna bilen hade gett sig ett försök på att backa uppför våran lilla gång som leder mot trappan mot huset, men istället hade nötet backat rakt på våran brevlåda och häck. En cirka meter av häcken är numera totalt nedplöjd och grenar ligger ned mot marken.
Jag och syster fick oss ett väldigt gott skratt, vill jag lova.
Bild på den ljuvliga häcken kommer upp senare.

Har just nu håltimme i skolan, och är rätt uttråkad. Någonting smart vore ju givetvis att plugga, men jag kan aldrig riktigt koncentrera mig i skolan under lunchen eftersom det är folk överallt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--