Försovning

Dagen började mer än förjävligt.
Som vanligt dånade klockan kvart över sex och jag blev grymt irriterad över Titti Schultz (omöjligt namn att stava) som gapade och skrek om någonting. Lade en tung hand på den och somnade om. Sedan dånade det att cdon.com sponsrade vädret. Ännu en gång hade jag inte ork att ta mig upp ur sängen och lade en hand på klockradion.
Sedan somnade jag, och jag sov. Kvart över sju vaknade jag med ett ryck av ingenting. Stirrade på klockan och blev galen. Kvart över sju! Paniken och stressen började klia i hela kroppen. Jag sprang in i duschen, ut i igen, väckte mamma som hade sovmorgon med ett vrål och sa att hon var tvungen att göra frukost till mig. Sedan placerade jag mig framför spegeln. Håret såg ännu mer förjävligt ut än vad det brukar och jag hann bara kleta på lite brunkräm och mascara. Slängde i mig två mackor (att hinna göra min älskade smoothie var det inte ens tal på) och sedan körde mamma i väg mig till skolan.
Det var då det slog mig. Prov första timmen. Eu. Jag kan inte ett jävla skit! Stressen och paniken växte med några hundra kilo och jag trodde att jag skulle kollapsa.
Rusade till samhällskorridoren och ställde mig o tryckte utanför samhällssalen. Jag var så bombsäker på att det skulle bli mitt första ig.
Sedan kom Peter och vi fick proven.
Och åååh så lätt det gick!
Får jag ig på det så är jag nog kassast i världen på eu. Kändes som om det gick helt okej åtminstone.

Resten av skoldagen bestod av håltimmar - ungefär. Nu är jag hemma och tänkte studera lite engelska. Suck och stön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--