Höstdepp

Okej, höstdepression på väg.

Var ni medvetna om att det idag klockan 1700 var kolsvart ute? Jag kunde knappt se konturerna av träden som vajade i blåsten.
Jag gillar inte alls det här med vintertid. Än så länge känns det som om en timmes ljus bara har tagits ifrån en, men detta kan dock bero på att jag inte har gått upp vidare tidigt denna vecka.
Mörkt. Klockan fem.
Är det ens lagligt?

Inte nog med att det blir mörkt superfort, under den tiden på dagen som solen har en chans att titta fram så ligger det stora, feta moln i vägen. Allt det höstligt krispiga har försvunnit totalt - det finns inte längre några vackra röda löv som starkt stoltserar på trädens grenar, jag har inga skitsnygga regnstövlar att plaska i vattenpölar med plus att charmen hos mysiga böcker blandat med te har vinkat adjö för stunden.

Så just nu är det bästa jag har min älskade dator där man kan kika på solresor på Ving!
(Ida Lindblad borde ha vrålpisk som är så oförskämd och pyser iväg till Thailand där hon mår supergott och lämnar kvar mig i kalla Sverige...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--