Huset pep

Jag vaknade för en halv timme sedan = HEMSKT! Jag hatar att vakna sent, det liksom förstör hela dagen. Ändå gick jag och lade mig relativt "tidigt" igår vid kvart i ett och släckte lampan vid halv två.
Då kom mamma o pappa instaplandes - de hade varit ute. De var mindre nyktra. Jag trodde att deras och gästernas väsen skulle hålla mig uppe i några timmar till, men jag somnade faktiskt! Vilket är ganska otroligt eftersom jag är en sådan person som inte kan sova om det är minsta lilla ljud.

Halv sex vaknade jag.
Det pep. I hela huset.
Jag blev galen och trodde att det var någon jävel som hade satt klockan på ringning och att det var ett väckar-klocka tjut. Jag sprang runt i hela huset, helt sömndrucken, och försökte lista ut varitfrån detta horribla tjut kom i från. Jag sprang upp till mamma och pappa, men det var inte därifrån. Jag sprang runt i tvrummet, köket, vardagsrummet, hallen, toaletten, Charlottes sovrum, Charlottes gamla sovrum. Tillslut insåg jag att det kom från källaren och denna jävla värmepump!
Förbannad gick jag till mamma och pappa och försökte tvinga upp pappa, men han ville prompt ligga kvar och sa att han skulle fixa det imorgon. Jag blev skitsur och undrade hur fan jag skulle kunna somna om till det där jävla pipet. Till slut gick han rapplandes upp och pipet slutade pipa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--