Rörmockarna i huset

Jag bestämde att jag skulle lägga ner pluggningen för dagen (eftersom jag fortfarande starkt tror på min teori som går ut på att man inte lär sig ett dugg när man är för trött) och ta ett skönt bad!

Jag tror att jag glömt att skriva ner att vi just nu håller på att installerar en värmepump hos familjen Anderssons och att de då håller på och donar o grejar med lite allt möjligt och det händer otroligt mycket i huset. (Idag när jag kom hem från skolan stod en av rörmockarna ute och kissade mot en av våra murar, han skämdes kalasmycket när han såg att jag kom hem. HAHAHA.) Det låter till exempel förskräckligt mycket i hela huset när dessa rörmockare är igång så att jag knappt kan ägna mig åt mina studier. De stängde även av varmvattnet i några timmar förut.

Hur som helst, där kom jag, satte på vattnet till badkaret, hällde i lite badsalt och andra skönheter. Gick till tvrummet och pratade lite med pappa. Jag återvände till badrummet. Vattnet var brunt. Hur äckligt är inte det?
Brunt är nog en överdrift, det var snarare mörkbeige. Jag frågade pappa vad detta var för äcklerier och han förklarade lugnt och stilla att vattnet har rört på sig jätte mycket och då blir det så brunt. (Kan någon smart typ naturvetare intyga på att detta är sant?)
Så just nu spolar jag vatten för att få det fint och vackert, för visst är jag väl värd ett bad efter en massa pluggerier?

Badcartoon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--