Sömntrick

Trötter
Den värsta natten genom tiderna utspelade sig i natt för min del. Somnade framför Heartbreak Hotel vid halv tolv, och vaknade sedan med ett ryck vid cirkus ett. Efter det var det totalt omöjligt för mig att somna om igen. Jag låg och vred o vände på mig, satte på Pretty Woman och stirrade på den. Men det var komplett omöjligt att somna om. Så klockan halv fem blev jag skit sur på mig själv, och otroligt stressad över att jag aldrig somnade. När det närmade sig fem somnade jag, äntligen.
Klockan tjöt tjugo över sex och jag ville verkligen inte gå upp. Men det konstiga var att jag gick upp, hoppade in i duschen och schampoonerade in mig. Sedan upptäckte jag hur trött jag var och berättade det för mamma. Jag sa att jag inte tänkte gå till skolan och gick o lade mig igen.

Jag drömde om en gigantisk ruschkana som var placerad mitt på torget i skolan. Den var säkert hundra meter hög. Våran kulturhistorisk fördjupningslektion spelade rum längst ner i ruschkanan, när man hade åkt ner. Jag hade Saras väska, och hon var tvungen att ha den. Jag klättrade upp för den gigantiska stegen och kikade ner mot Sara. Hon var jätte sur på mig som inte kom på lektionen. Men hon var ju tvungen att få sin väska, så jag lät väskan åka ner för ruschkanan alldeles själv för jag vågade inte, och sen skulle jag klättra ner för stegen igen. Men då var det flera av stegens pinnar som var borttagna, så jag var tvungen att åka nerför ruschkanan - så det gjorde jag. Men jag stannade inte vid foten, neej jag åkte rakt upp i luften som om det hade varit en höjdhoppsbacke i skidor. Jag flög och flög och till slut landade jag med en duns.
Jag drömmer sådana här drömmar hela tiden - att jag är fast på något vis i någon omöjlig knipa som egentligen är så simpel. Häromnatten drömde jag att hela klassen var fast på en båt och vi kunde inte ta oss i land - fast egentligen låg denna båten två meter från broarna nere vid älven.
Kan någon berätta varför jag drömmer så här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--