Stockholmsresan

Så var man nu tillbaka i Säffle efter två dagar i Stockholm! Har haft det otroligt trevligt och mysigt, men tänkte att jag istället för med ord beskriva våran resa så får ni ett kollage att titta på.

Säffle
I SÄFFLE började resan!
Mamma o charlotte
Mamma och Charlotte sitter på stationen och otåligt väntar på att tåget ska komma in.

Syster & jag
Systrarna Andersson fjantar sig i vanlig ordning.

Till slut kom tåget, det tog några hundra år och till slut kom vi fram till Stockholm. Därefter gick vi till hotellet och sedan stack vi ut på stan och shoppade! Blev inga fotografier där eftersom vi hade fullt upp med att springa i affärer.

Italienare
På kvällen gick vi på Italiensk restaurang. Det här var typ han som ägde stället eller något. Jag vet, otroligt kass bild.

Jag resta
Jag mår supergott på restaurangen och flinar stort!

Charlotte o mamma resta
Syrran och mamma på restaurangen. Ja, Charlotte är lite.... speciell.

Syster gottar
Charlotte är en enormt gottegris - hon rörde knappt huvudrätten men när efterrätten kom in glupsade hon i sig alltihopa på tre röda sekunder! Så här supernöjd var hon.

Efter restaurang besöket gick vi mycket mätta och glada tillbaka till hotellet där vi somnade på en gång!

Charlotte pigg
En ny dag! Givetvis var Charlotte super pigg.

Vi var nere och åt en supersmaskig restaurangfrukost.

Jag mätt
Jag blev otroligt mätt efter den kraftiga frukosten.

Vi begav oss ut på Stockholms gator ännu en gång, men denna dagen började vi i Gamla stan och strosade runt. Till slut kom vi fram till slottet.

Kungaflagga
Där var kungen - enligt den hissade flaggan.

Syster jag
Syster och jag poserar stolt. Syster ser jätte knäpp ut och jag ser ut att bara vilja stoppa tillbaka den goda klubban i munnen igen...

Jag sergel
Vi går runt vid Sergelstorg. Jag är supernöjd över att få springa i affärer!

Sergels c&m
Mamma ser lika glad ut som jag och Charlotte ser bara fjortis-butter ut.

Vi sprang i ännu mer affärer, sedan satte vi oss på Centralen och väntade på tåget (hade vi varit en kvart tidigare kanske, kanske, kanske jag hade fått sett Ebba VonSydow som jag avgudar skit mycket - men så var inte fallet).

Roligt på tåg
På tåget igen. Mamma och Charlotte försöker att roa sig själva... vet dock inte om de lyckades vidare väl.

Mamma basker
Mamma snor åt sig min nya mössa och visar att hon är otroligt vacker i den (inte...)

Nyinköpt
Hemma igen! Det var allt jag shoppade i Stockholm, och jag vet att det ser ut att vara aptråkiga grejer men jag hittade i princip ingenting av det som jag ville hitta..
Mjukisbyxor, grå gardigan, svart v-ringad tröja, vit skjorta, plommonlila basker, grå parkas, skinnhandskar, Rosebud samt Cliniques trestegs ansiktsvård!

Nu ska jag slå ner mig i sängen och titta på någon romantisk sucker film (som vanligt).

Kommentarer
Postat av: Cicci - au pair i Providence, USA

Gud va din syster har blivit.. stor :P haha.

2007-10-31 @ 19:46:51
URL: http://www.thenanny.blogg.se
Postat av: sussi

Ja det var ju "vackra" bilder! Mamma

2007-11-02 @ 00:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--