Tillägnat till fjortisarna

VARNING för svordomar och aggressivitet.
Bör endas läsas av fjortisar.

Nej, nu är jag trött på alla små fjortisar här i världen som symboliserar på msn, lunar eller dylikt att dom mår så jävla dåligt. "Tårarna rinner!", "Barnet som Gud glömde = jag", "Såret som aldrig slutar växa.", "Nu hoppar jag!" etc.
Givetvis kan ni vara ledsna, det är inte det jag menar. Det jag menar är att ni kan inte springa runt med en skylt över er där det står "TYCK SYND OM MIG!". Vill ni vara såna?
Ni dyker ner på oss som är några år äldre och bajsar rent av meningar som "Jag vet inte vad jag ska göra längre..", "Jag börjar skära allt djupare!". Det kan vara jätte skönt att få prata av sig om sina bekymmer ibland, men se till att ni pratar med någon som verkligen bryr sig istället för att på msn heta att allting är skit, då ni vet att ett flertal personer (låsas-)bekymrat frågar hur det är.
Många av de här personerna bryr sig inte ett jävla skit om det hur det är med dig. De flesta är bara äckligt nyfikna eller vill förtydliga vilken fjortis du är när du sedan vräker ut hela ditt liv på en uppspydd målning och visar för den frågande.
Varför?
För att du vill att folk ska tycka synd om dig. För att folk ska veta att du finns - och veta vilket helvete till liv du har.

Är det verkligen så farligt, ditt liv? Vad precist är det för någonting som gör att du ska hoppa eller får dig att tro att Gud har glömt dig?
Nej, tänkte väl det. Det enda är att du går igenom en process som alla människor gör. Alla människor har eller kommer känna precis så som du känner just nu, och du har inte vidare mycket att vara ledsen för egentligen.
Hatar alla dig? Fick du inte killen du ville ha?
Nej, alla hatar dig inte - men de tycker ännu bättre om dig om du slutar springa runt och tycka synd om dig själv.
Okej, om du inte fick killen har du rätt att vara ledsen - men max en vecka! Sedan är det bara att inse att du har trampat in i det verkliga livet där inte allting är baserat på just dig och hur jävla ledsen du är.

Så lägg ner, innan jag spyr på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--