Dressing-room

Hm-klänningEftersom min underbara klänning tedde sig till att bli för liten i tvätten har min kära moder sagt att hon ska fixa denna gudomliga skönhet från HM istället. Visst, varenda tjej kommer väl springa runt med den, men det skiter jag faktsikt i. För jag äääälskar den!

Tänk hur många olika syner på livet och världen det finns. Mamma och pappa pratar om att göra ett seriöst dressing-room i Charlottes gamla rum då hon inom den närmsta veckan kommer att förflyttas en våning nedåt. En av mina kompisar sa "Ååh, ett dressing-room ska jag också ha när jag skaffar mig ett hus."
Min tysta respons blev "Va? Vadå jävla hus?"
Denna kompisen har redan flyttat hemifrån till sin första lägenhet och tänker alltså i framtiden bosätta sig i ett hus/villa.
Så långt har jag liksom aldrig tänkt. Givetvis ska min lägenhet ha ett dressing-room. Det är ju någonting som jag kommer att prioritera bland de högsta sakerna. Någonstans efteråt balkong skulle jag tro. Då menar jag inte att jag ska ha ett dressing-room i den första, sjabbiga och äckliga ettan på 20 kvm med kokvrå.
Nej, det jag menar är att jag aldrig någonsin har föreställt mig själv i ett hus. Vad ska jag göra i det när jag lika väl kan bo i en lägenhet mycket närmare staden? Igen då - jag pratar inte Säffle här. Jag pratar Göteborg eller Stockholm.
Samtidigt som min kompis som vill ha ett hus troligen pratade Karlstad eller dylikt.

Jag känner att allt det här blev virrigt, och huvudpunkten hade egentligen inte ett dyft med dressing-room att göra. Utan mer vad olika saker men vill här i livet.
Jag, som oftast drömmer om ett liv i glamour och Prada - kläder kan knappt föreställa mig ett liv kvar här på landet med tre barn...

Kommentarer
Postat av: MONKAAAA

gööörfin klänning! :)

2007-09-18 @ 18:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--