Catrine, den nya Anna Skipper

Catrine Andersson, även känd som Anna Skipper, uttalar sig:

Jag misstänker starkt att det inte är vidare många som har missat den ohyggligt bra trenden över att man ska vara så nyttig som bara möjligt.
Eftersom varken du eller jag har missat den, så har inte heller någon annan det. Därmed inte heller alla människor som marknadsför.
Om ni tittar på tv eller lyssnar på radio relativt ofta så lär ni inte heller ha missat Wasas nya knäckebröd - med antingen dinkel eller sesam. Visst låter brödet fantastiskt, när man hör/ser det på radio/tv?
Man tänker "åh, det där måste jag prova - eftersom det säkert är jätte nyttigt."

Likaså tänkte även min kära moder och köpte hem knäckebrödet. Hela familjen smakade och vi var överens om att det var gott, så hon köpte ännu mera. För det är ju såå nyttigt.

Imorse när jag satt och tragglade vid frukostbordet så insåg jag att det inte fanns mitt favoritbröd hemma, och kräsen som jag är ville jag inte ha någonting annat. Till slut bestämde jag mig i alla fall för att ta några Sesam bröd.
Jo, det var jätte gott.
När jag satt där och tuggade så läste jag på förpackningen, bland annat innehållsförteckningen. Om ni inte vet hur en sådan fungerar så står den ingredriens som varan innehåller allra mest först, och ju färre av innehållet det finns, desto längre ner på listan står det.

Och detta var vad jag fann:

sesambröd1

Brödet innehåller alltså mer socker än sesam - som det tydligt framgår på både förpackningen och reklamen att det ska innehålla.
Åh. Bluff och båg.

(jag vet att fotot där ovan på dinkel brödet är just på dinkel - sesampåsen var så förskräckligt fult tillknosad så jag ville inte fota den..)

Kommentarer
Postat av: Charlotte

men, jag äter det väll inte för att det är såå nyttigt, jag äter det för att det är gott! :P

2008-04-09 @ 20:46:39
Postat av: Charlotte

men, jag äter det väll inte för att det är såå nyttigt, jag äter det för att det är gott! :P

2008-04-09 @ 20:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--