Den röda kappan

Jag satt för tio minuter sedan och flitigt studerade. På något vis kom mina tankar som så ofta in på kläder - och på den där ljuvliga kappan jag hittade på veckorevyn.com i vintras. En röd, utsvängd kappa som det stod skulle komma ut i webshopen på H&M i mars. Jag blev förälskad i kappan. När mars kom så gick jag in på H&M men insåg att kappan var slutsåld i alla storlekar förutom typ 44.
När jag nu satt och studerade här så fick jag ett infall av att jag borde gå in på H&M och titta om de möjligtvis fått in några fler kappor? Jag klickade mig in på ytterkläder och började leta efter den.
Där var den. Gudomligt söt.
Jag klickade på bilden för att få upp mer information om den. Tittade vilka storlekar som fanns och då stannade mitt hjärta. Den var slutsåld i alla storlekar förutom 34an. Salig lycka spred sig.
Nu gällde det bara att skrapa ihop de där 600 kr som kappan kostade. Jag slängde mig på telefonen och ringde mamma. Inget svar. Ringde sedan pappa som var alldeles för stressad för att prata med mig och skulle ringa upp senare.H&M kappa
Därefter satt jag och stirrade på telefonen och försökte med telepati få pappa att skynda sig att ringa så att ingen snor kappan mitt framför ögonen på mig.
Den ringde.
Jag förklarade situationen efter lite fjäsk. I andra änden av luren hörde jag en suck och ett "jaja.." Överlycklig slängde jag på luren och tryckte på "Beställ".
Leverans vecka 15. Nästa vecka. Lycka.

(Jag dör om den är för liten, för stor eller sitter fult.)


Bild tagen från H&M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--