Gangster-Göran bokar prov

Ledig studiedag idag! Hur jävla underbart som helst - jag ligger ute i solen och läser lite. Strävar efter att inte längre se ut som ett spöke.
Mamma tog ledigt idag också. Jag bad om det - känns som om man får så lite kvalitettid tillsammans.

Jag låg ute på baksidan med boken i hand och läste i godan ro. Mamma gick till framsidan och hämtade posten. Hon ropade att jag hade fått ett brev. Jag gick in i köket och såg brevet. Det stod tydligt Vägverket på brevet. Ganska nervöst öppnade jag brevet och var rädd för att det skulle stå att det hade blivit ett missförstånd med mitt teoriprov och att jag egentligen inte alls hade klarat av det hela.
Men det var ett datum där det stod att jag var välkommen till prov i körning B. Det var ett datum på min uppkörning. Jag blev helt förskräckt och sa att det där hade jag då rakt på sak inte bokat!
Mamma sa att det troligen var Gangster-Göran. Jag slängde mig på telefonen för att ringa Göran och fråga om han var den skyldige, men han svarade inte.
Då ringde mamma till vägverket för att kolla vem det var som hade bokat provet, och de sa att det var körskolan.
Huh. Vad hemskt.

Det som var så konstigt var att på lektionen i onsdags verkade det på Göran som om jag var jätte dålig. Och nu har han bokat uppkörning.
Han är lite busig han, Gangster-Göran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--