Min älskade kamera

Det har hänt något jävligt tragiskt.
Min kamera är borta. Detta är för mig en större tragedi eftersom den är någonting som jag använder dagligen. Men nu har jag inte tänkt på den sedan jag kom tillbaka från Göteborg och idag när jag skulle ha den, så var den puts veck. När jag insåg det började jag gråta. Ohyggligt vad jag grinar idag (kan bero på pms..).
Den enda saken som jag tycker om mer än min kamera är datorn, och det är nog mycket för att man måste ha en dator för att kunna använda bilderna.

Jag har letat överallt. Rotat igenom alla väskor, alla jackor och alla skrymsel i huset. Den finns inte någonstans.
Alltså måste någon jävel ha snott den när jag var i Göteborg - eftersom jag där inte använde den någonting då jag inte hade något batteri på den.
Tragedi.

Hur som helst så måste jag ha en ny kamera (om inte min trogna älskling dyker upp). Helst imorgon. Det kan bli svårt, för jag är pank.
Alltså måste jag spara (!!). Kan troligen köpa en i slutet av maj om jag nallar från mina sparpengar. Det får bli en Olympus - jag har blivit så van vid dem efter att ha haft två stycken.
Jag tittade lite på expert.se, och hittade två som påminde mycket om min tidigare. (Fast en rosa, hihi!) Tidigare har jag haft en Olympus MY-760. En blå.
Kanske ska man våga förnya sig?

(MEN HUR FAAAN SKA JAG ÖVERLEVA UTAN KAMERA ÄNDA TILLS SLUTET AV MAJ!?!)

(Bilder från http://expert.se/product/product.aspx?id=2115366 samt http://expert.se/product/product.aspx?id=2002372)


Kommentarer
Postat av: Marie

Har du kollat med hotellet ni bodde på? Städerskorna kan ha lämnat in den till lost and found i recpetionen :)

2008-04-23 @ 10:54:28
URL: http://LivetSomEnJonson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--