Räv-mötet

Jag bor i en väldigt liten stad. När man är ute och motionerar här så gör man det tyvärr inte runt en glossig sjö eller en lyxig park. Här sticker vi ut i skogen och springer på elljusspåren. Det var där jag var och powerwalkade idag.
När jag höll på som bäst i ett raskt tempo så såg jag någonting på kanten av spåret. Först trodde jag att det var en katt, men sedan konstaterade jag att det var en räv. Det var första gången jag sett en livs levande räv förutom när jag suttit i bilen.
Jag blev lite halvrädd. Stannade stilla och tittade på räven. Den tittade tillbaka. Den kissade och sedan gick den över spåret till den andra sidan av skogen. Jag tittade på den och kände att jag nog nu kunde börja gå igen utan att skrämma den. Så jag började gå. Då tittade räven på mig igen och började springa efter mig. Jag blev livrädd, fast jag vet inte riktigt varför. Powerwalkningen ersattes av riktig galopp tillsammans med mina stavar.
Måste sett ganska kul ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--