Skräckinjagande telefonsamtal

Min käre pojkvän Johan ligger för den som inte vet i lumpen. Största delen av hans liv uttpelar sig därmed vid lumpen och jag får ständigt höra på om hans lumpen-kompisar som jag aldrig träffat men som jag känner mig mer bekant med än de kompisarna som han har här i Säffle (som jag heller aldrig träffat..).
Tidigare idag så bad en av Johans lumpenpolare honom att fråga mig om jag hade ngn bra kärleksdikt till något bra syfte. Jag förklarade att jag tyvärr inte brukar sitta och läsa kärleksdikter och därmed inte hade någon.
Johan satte sig och skrev en själv.

För fem minuter sedan skulle jag ringa till honom och förklara att jag ringer lite senare ikväll än vanligt av opersonliga skäl (kompis som behöver stöd).
- Aaah, det är Endre! svaras det i telefonen. Jag blir livrädd, men förstår vem det är som är i luren. Johans bästa lumpenpolare även kallad Keno (han är från Gottland och pratar som dom i Keno).
- Eeeh. Hej! Öh. Vad gör Johan? svarar jag lite försiktigt.
Då börjar Endre, Keno svamla och jag blev så nervös att jag glömde bort att lyssna.
- Jag ber honom ringa upp dig! hör jag till slut.
- Eh, tack. svarade jag.

Det är farligt med hormonstinna, stora lumpenkillarna..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
--